Predjamski grad

Raziščite eno izmed najmanj poznanih in obljudenih regij v Sloveniji – čarobne zelene Brkine. Ta gričevnat svet skriva številne majhne slemenske vasice, v katerih boste našli lokalne predelovalce sadja in okusili žlahtno kapljico tipičnega Brkinskega slivovca. Poti, ki vas bodo vodile mimo tipičnih teras in sadovnjakov so najbolj privlačne spomladi, ko cveti sadno drevje in jeseni, ko se vsi griči obarvajo v čudovite jesenske barve.

Na razpolago imate tiskane kolesarske karte, ki jih lahko dobite na TIC ali pa vam jih pošljemo po pošti (pošljite sporočilo na info@zelenikras.si). Brezplačno si lahko prenesete .gpx datoteke, ki vas bodo vodile s pomočjo vašega pametnega telefona ali GPS naprave.

TRASA 1: BRKINKA

Pot po osrednjem delu Brkinov z izhodiščem na Pregarjah je speljana po slemenih, od koder se razprostira pogled proti Čičariji, Slavniku, Nanosu, Snežniku in Pivški kotlini. Gričevnato-hribovita pokrajina s kulturnimi terasami, sadovnjaki, gručastimi vasmi, kjer lahko še srečate sadjarja Brkinske sadne ceste.

TRASA 2: DIVAŠKI KROG

Po poti, kjer se fliš stika z apnencem in kjer voda zapusti površje ter nadaljuje svoj tok skozi podzemlje. Začetek v Divači, nato mimo udornic in Škocjanskih jam kot ene izmed Unescovih lokalitet naravne dediščine pa vse do Artviž in vrha Brkinov, kjer se odprejo slikoviti razgledi; zatem pa spust k reki Reki.

TRASA 3: KOKOŠ

Iz Parka Škocjanske jame naprej skozi kraške vasice skoraj do italijanske meje. Pri Vrhpolju vzpon na Kokoš do planinske koče. Nato pa spust na zahodno stran v smeri Lokve in čez Kras nazaj do Škocjanskih jam.

TRASA 4: SLAVNIK

Z izhodišča na Kozini se pot vije proti jugu in strmo vzpenja vse do Tumove koče na Slavniku. Z vrha se vijugasta pot oziroma mestoma pešpot spusti do Matarskega podolja, od tu pa vodi naprej skozi slikovite brkinske vasice in mimo slepih dolin. Pravi turnokolesarski podvig za ljubitelje hitrih višinskih sprememb.

TRASA 5: ŽGANJEKUHA

Iz doline Posrtvice proti kulturnozgodovinski vasici Prem, vse do gradu. Nato naprej proti slemenu Brkinov, skozi gozdnato pokrajino, mimo teras, kjer raste sadje, in skozi tipične brkinske vasi do domačinov, ki kuhajo pravi brkinski slivovec. Potem pa po slemenu skozi Pregarje in nazaj v dolino Posrtvice.

TRASA 6: NA »KONFINI«

Z roba Čičarije naprej v Brkine. Iz Hrušice mimo industrijskih objektov po razgibani gozdni poti do vznožja Brkinov. Vzpon do Sabonj in na vrhu razgled na Snežnik. Spust k jezeru Mola, čez potok Molja in naprej do vasi Zalči, nato pa vožnja v senci dreves ob jezeru Klivnik do izhodišča.

TRASA 7: BISTRIŠKI KROG

Manj zahtevna, družinska pot vodi okrog Ilirske Bistrice ob toku reke Reke vse do Novakovega mlina, ki priča o nekdanjem življenju ob reki. Pri Novakovem mlinu prečite reko Reko čez leseno brv, v primeru visoke vode pa pot podaljšate v smeri naselja Smrje in po prečenju Reke nadaljujete pot po glavni cesti proti Topolcu.

TRASA 8: JEZERSKA

Podaljšan Bistriški krog, ki nadaljuje pot od struge reke Reke čez hrib do jezera Mola in jo obogati z lepimi razgledi na Snežnik. Pri Novakovem mlinu prečite reko Reko čez leseno brv, v primeru visoke vode pa pot podaljšate v smeri naselja Smrje in po prečenju Reke nadaljujete pot po glavni cesti proti Topolcu.

TRASA 9: PRESIHAJOČA

Izpred Ekomuzeja Pivških presihajočih jezer naprej po Zgornji Pivki, skozi gozdove, čez pašnike in mimo jezer. Nato vzpon na greben Šilentabra, ki razkrije čudovite razglede na Brkine, Nanos, Snežnik in Pivško kotlino. Sledi mestoma oster spust v dolino skozi Narin v smeri Raven, nato pa naprej čez Košansko dolino proti Pivki, do Parka vojaške zgodovine. Izvrstna priložnost za spoznavanje naravne, kulturne in zgodovinske dediščine teh krajev.

TRASA 10: PO FLIŠU IN APNENCU

Izhodišče v bližini naselja Kozina, kjer se začenja trasa stare železniške proge med Kozino in Trstom. Pot se vije ob meji med apnencem in flišem, Slovenijo in Italijo, slovenščino in italijanščino, soncem in senco. Traso lahko uberete skozi Krajinski park Beka ali skozi vasico Ocizla.

PRENESI GPX 1

PRENESI GPX 2

TRASA 11: PODGORSKI KRAS

Pot poteka po zakraselem površju Podgorskega krasa in strmem Kraškem robu, kjer se na površju zrcalijo tipični kraški pojavi. Z ostrega roba planote se odpirajo razgledi na gričevnato Slovensko Istro, Rižansko dolino in Tržaški zaliv.

TRASA 12: VOJAŠKA

Pot z izhodišča v Ilirski Bistrici zavije na Hrib svobode in nadaljuje v smeri Zarečja in čez Brkine. Na poti postanek pri partizanski bolnici Zalesje. Naprej po Košanski dolini do Parka vojaške zgodovine in čez Šmihelsko dolino; nato pa še zahtevnejši vzpon do Šilentabra. Sledi spust do Podstenj in naprej vse do Ilirske Bistrice. Izvrstna priložnost za spoznavanje bogate vojaškozgodovinske dediščine območja.

TRASA 13: MILANJA

Izhodišče iz vasi Bač, od koder vodi razgibana pot po obrobju dinarskokraške planote Snežnik po gorskih poteh na Veliko Milanjo, s katere se razprostira razgled na Brkine. Spust po manj utrjenih poteh do Šembij, nato vzpon po stari italijanski cesti na greben Šilentabra ter ponoven spust do vasi v Zgornji Pivki.

TRASA 14: KATARINA

Izhodišče poti je v Ilirski Bistrici, od tu pa vodi naprej v smeri hrvaške meje skozi brkinske vasi z lepimi razgledi na Snežnik. Iz Jelšan se zmerno vzpne proti Novokračinam, nato sledi še vzpon na Sv. Katarino, s katere se odpre razgled na Kvarnerski zaliv. Zatem pa navzdol do začetka doline reke Reke in vožnja skozi vasi do izhodišča.

TRASA 15: ČIČARIJA

Pot pelje iz Podgrajskega podolja najprej v flišno gričevje Brkinov, v drugem delu pa čez kraško površje Čičarije. Razgibana pot z mestoma strmimi odseki grobega makadama vodi skozi gozdove in osamljene kamnite vasi, v katerih si je narava prilastila skoraj ves prostor.

Info

Pomlad, poletje in jesen

Posebnosti

Trajanje

Združite kolesarske poti in ostanite v Brkinih cel vikend